zadna takova velka buzerace to neni. v sousednim nemecku to ma vetsina podnikatelu dobrovolne, uz jen proto, aby meli pd kontrolou sve zamestanacee. nikdo si nestezoval, ze je to administrativne narocne, protoze vubec neni.vse probiha velmi rychle. napr v restauraci uz pri samotne objednavce jidla a piti hostem odchazeji prislusna data na financni urad. pri placeni pak jiz zadna casova prodleva neni. pokud je potreba objednavku opravit, je treba ji vystornovat. vytistena storna objednavek pak zajimaji nejen financni urad, ale i samotneho podnikatele - zda se jeho zamestnanci nepokouseji jej okrast o trzby. cili vsechna storna pozaduje vysvetlit uz sam podnikatel, protoze h o zajima, proc ktere jidlo nebo piti bylo zruseno a nezaplaceno. pak je predlozi financnimu uradu. v nasi restauraci jsme meli cca 1000 az 1500 objednavek denne, pocet storna bylo max. 5.pokud by jich bylo vic, mel by podnikatel podezreni, ze zamestnanec ho nějak šidí.a pokud jde o drobne restaurace, kde prodali 50 jidel za den treba vinarna, tak si budte jisty, ze tam neprokouzla ani mys. zakaznici navic dusledne zadali uctenky, a navic cim dal casteji patili patebni kartou. A to je, technicky vzato, ten uplne nejbezpecnejsi zpusob, jak zabranit financnim unikum. V Dansku si to jiz uvedomili, i kdyz tam to hlavni duvod nebyl. Pro zavedeni bezhotovostni ekonomiky, ke ktere se Dansko chysta vedla uvaha, ze manipulace s hotovymi penezi je proste zbytecne draha, pomala a zastarala. hezky den