Příspěvky nebo odpovědi uživatele Hawkie









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Hawkie. Výpis příspěvků 1 až 50 (69)


přečíst (0) 10.04.24 12:47  Hawkie  (242744)

Podle mne to směřuje ke katastrofě

OMluva, nerad tapetuji,
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 10.04.24 12:46  Hawkie  (242744)

Podle mne to směřuje ke katastrofě

Írán je lokální mocnost a už ten útok na Khasima Sulejmaniho v Bagdádu se obešel bez odvety. Takže pokud neodpoví nyní opravdu tvrdě, riskují ztrátu reputace. Navíc území ambasády je jejich výsostným územím, takže šlo o útok přímo na území Íránu.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 10.04.24 12:34  Hawkie  (242744)

Podle mne to směřuje ke katastrofě

Írán je lokální mocnost a už ten útok na Khasima Sulejmaniho v Bagdádu se obešel bez odvety. Takže pokud neodpoví nyní opravdu tvrdě, riskují ztrátu reputace. Navíc území ambasády je jejich výsostným územím, takže šlo o útok přímo na území Íránu.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 28.03.24 12:33  Hawkie  (285302)

FDA

Trend, kdy FDA vydává velmi kontroverzní stanoviska či doporučení, trvá asi 10 let. A když je v čele obdobné agentury v Evropě -Ema bývalá šéfka sdružení velkých farmafirem, zavádí to nerovným přístupem ne-li přímo zločineckým spiknutím.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 21.03.24 17:39  Hawkie  (166522)

Haag Rusko agresorem neoznačil?

Vím o tom a bylo to pro mne velké překvapení. Otázka je, co vše bylo žalováno, tak detailně to neznám.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 21.03.24 17:37  Hawkie  (166522)

proč to nenapsat přímo je to krádež jako v případě libijských peněz

Tomasso je především fanatik. Jinak by argumentoval sofistikovaněji. Bohužel nám podobní fanatici vládnou (bakalář L.) a důsledky v první řadě dopadnou na nás. I když jsou v dějinách období, kdy je zem skrápěna krví politiků. Já osobně vidím tendence, které vedly k nástupu nacismu v Německu či komunismu u nás. A v čele státu je profesor politologie, který tahle období má jistě dobře prostudovaná. Dokážete si představit, jak by vypadala diskuze, kdyby se Tomasso 4x naklonoval?
Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (15) 21.03.24 10:33  Hawkie  (166522)

Dokud nejsme v eurozoně tak nás to pálit nemusí

No, zkušenost s počínáním MZd Válka (hodnotím coby insider) a některých dalších, spíš ukazuje na to, že OPRAVDU neví, co činí. Stejně jako von der Uršula... Mám tak trochu dojem, že poté, co se dostali do vyšších sfér, rezignovali na domýšlení. Přitom mají (UvdL i Válek) nezpochybnitelné náročné vzdělání. -Souhlasím s Kovandou, byl by to gin z lahve či bumerang, co minul cíl. Prostě ztráta důvěry.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.12.23 18:16  Hawkie  (277082)

Otázka.: je to deregulace nebo ne?

Nevím, jestli v požehnaném věku zesnulý ekonom mínil regulaci trhu či nastavení jiných pravidel. Pravidla úřad či rozhodčí dozoruje, regulace určuje. Zkusím příklad. Někdy, třeba v hokeji, se objeví nové pravidlo, třeba o úderech na hlavu. Ale není žádný limit na počet hitů a ani neplatí, že jeden tým může praštit soupeře dvakrát za zápas a druhý jednou.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (13) 13.12.23 14:09  Hawkie  (242744)

Kovanda dnes pěkně

myslím, že K. napsal za poslední dobu zřetelně nejpřínosnější článek, který poukazuje na řetězec manipulací a jejich důsledků. Ať se ale jejich pomocná elita nediví, až je potká nějaká nemilá věc, nespokojená společnost je podhoubím revolucí.
Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 13.11.23 18:03  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Jsem zvědavý...

Jsem zvědavý, jak daleko to dojde. Obrat ve fiskální politice USA není v dohledu, rozhazují peníze na víceméně zbytečné konflikty, z nichž zejména ten na UA pokládám za geopolitickou katastrofu pro "Kolektivní Západ".Otázka do pléna těch, kteří věcem rozumí: hrozí americké dluhopisy (hlavně desetileté) nějakou bankovní krizí?
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 08.11.23 11:48  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Vnitřní spory

Bohužel to až příliš připomíná závěr existence křižáckých států v Palestině/Levantě. Včetně vnitřních sporů.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 07.11.23 15:29  Hawkie  (273693)

Jeden ma 0 chleba druhy ma 1 chleba

Omluva za zaškrtnutí nečíst. Uklikl jsem se.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 31.10.23 21:36  Hawkie  (273262)

Nic neobvyklého

Těch léků, které se začnou zkoušet a úspěšně projdou až do registrace, je nepatrný zlomek. Podle toho článku to vypadá, že nešlo o průlom v léčbě toho hrozného onemocnění svalů. Co by mohlo být zajímavé pro investory, je nová skupina léků na tlumení kašle, pixanty. Ano, prošlo mi rukama pár léků, které jsou dnes již v lékárnách, ale i ty, které nikdy v lékárně nebudou...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 27.10.23 15:59  Hawkie  (272995)

Lež za lží ...

Už aby to bylo... Severní části Prahy jsou úzké hrdlo a západ je na tom líp jen o málo. Ale nejvíc si slibuji od spojky D8 D7, tedy Březiněves-Ruzyně, protože pomůže tranzitu od Drážďan dále do Německa, tedy po D5. Kolony kamiónů od Drážďan jsou šílené a je tam fůra nehod.
Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 27.10.23 15:44  Hawkie  (272995)

Severní varianta

Oblast znám dobře, i severní okolí Prahy. Pokud to bude možné, bylo by fajn postavit oboje. Spojka mezi D7 a D8, tedy Nová Ves-Slaný, nestačí. A oblast jižně od zmíněné spojky je už reálně součástí pražské aglomerace. Podobně jako Brandýs, ne-li ještě více.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 27.10.23 15:35  Hawkie  (272995)

Severní varianta

Severozápadní části okruhu především propojí pravý a levý břeh Vltavy a díky tomu se častá relace z Prahy 8, části 9 a přilehlé části Středočeského kraje směrem na Prahu 6, Prahu 5 a Plzeň zkrátí. Pro rezident pražských čtvrtí je severní varianta k ničemu. Nevěřím, že by most a navazující tunel Blanka nadále nekolabovaly, dle mých zkušeností na to stačí vnitropražská doprava. Oblast znám dobře.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 24.10.23 18:54  Hawkie  (272789)

EU

Máš pravdu, ten projekt směřuje tam, kam jsme vůbec nechtěli. Ale to je celá společnost. Neřeší se podstatné, ale jestli třeba ve zprávě od lékaře nechybí nějaké právní formulace.
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 24.10.23 17:02  Hawkie  (272789)

EU

Mě myšlenky na sjednocení Evropy se nezdají tak špatné, ale použité metody jsou pohromou horší než mor, černé neštovice a covid dohromady. To, co bych čekal jako prioritu, je třeba postupné sjednocení daňových systémů či zdravotní péče, byť tam k tomu přeci jen pozvolna dochází. Ale tohle je tedy šílený úlet. Podnikám, ale v malém, takže si vidíme do talíře a není problém. Je ale fakt, že platy jsou dost často i podle ksichtu, bohužel... To bych s Ing Pokorou nesouhlasil.
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 09.10.23 11:10  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Bohužel...

Existuje mnoho specializovaných komunikačních systémů a jejich udržování je poměrně otravné- vesměs komunikace přes elektronický podpis. Moc hezky k tomu píše Marián Kechlibar 24.8.- "Tak to zašifruj, hlupáku"- přesně to odpovídá.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.10.23 08:41  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Cena výkonů PL i specialistů je stanovena jako součin bodového ohodnocení výkonu a hodnoty bodu. Ale je zde omezení úhrady průměrem na pacienta předchozího referenčního období, indexované nějakým koeficientem (třeba 1,03). Referenční období je rok -2, tedy k roku 2024 bude referenční období rok 2022. Pokud bude průměrná úhrada v roce 2022, řekněme, 1000 Kč, tak v roce 2024, tak pokud bude index 1,08, tak maximální úhrada bude 1080 Kč/ pac./rok. Jenže v minulosti se stávalo (kolem 2015), že výkony naceněné v korunách byly třeba 1300 a platba byla 850- a to už bylo pro některé ambulance výnosově na hraně, vím o některých, které byly ve ztrátě.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.10.23 08:33  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Navážu: specialista je placen za výkony (tedy za práci, pokud nepřipisuje), první vyšetření zabere běžně 45-60 minut, kontroly tak 10-20 minut. Kromě toho jsou další náklady s přístrojovým parkem- včetně časových, jako jsou servis, periodická certifikace, pojistky apod. Výhodou AS je, že má, pokud chce, mnohem snazší přístup ke klinickým hodnocením léků.---- Praktik je placen dle počtu registrovaných pacientů, dále část úhrad (rok od roku proměnlivou) má za vyšetření, ale za něj se pokládá i kouknutí na pupínky na kůži- tedy akce na minuty. Náklady ambulance jsou díky mnohem menšímu přístrojovému parku (některé ambulance PL nemají ani EKG) podstatně menší. Dodám ještě, že od COVIDu skřípe spolupráce s některými PL více než dříve,
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.10.23 08:19  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Aha, pro některé je to méně srozumitelné a musím uznat, že právem, protože neznáte historii Jojkova SASu a principy toho, jak vzniká úhradová vyhláška. SAS je samozvaná organizace, která mluví- i přes honosný název- za minoritu. Přesto byli zváni do dohadovacích řízení a byla jim přikládána neadekvátní dávka- to jsou jednání zástupců lékařů- pojišťoven - pacientských organizací a "soudcuje" to ministerstvo, které posléze vydává vyhlášku. A SAS jménem věčného předsedy ZJ. zpravidla kývl na méně výhodnou nabídku, než se dalo dosáhnout, možná i díky jistým politickým vazbám. ČLK není součástí řízení, takže na to konto vytváří ČLK o.s., které - podobně jako SAS- je jakousi pseudoodborovou organizací soukromníků. A jsou i další sdružení, jako ambulantní gynekologové, kteří participují na vyjednávání a mohou dosáhnout docela dost. Úhradová vyhláška je výstupní dokument a tady se obávám vzniku nevraživosti- ono tou ambulancí praktika projde mnohem víc lidí než u ambulantního specialisty,
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.10.23 23:13  Hawkie  (270611)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Stručně: Jojko je samozvanec, který v minulosti napáchal velké škody. Ale to by bylo spíš na článek.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.10.23 23:05  Hawkie  (270611)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Jo, to máš asi pravdu. Psychiatra mám hned vedle.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.10.23 23:02  Hawkie  (270611)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Víš, živím se tou prací přes 30 let a vím, kdo je kdo. Já úhradovou vyhlášku musím číst, o tom, jak se k ní dospělo a jaké pasti na naivní poskytovatele zdravotní péče v ní jsou taky něco vím. Ono třeba zavedení julínkovného bylo provázeno dost velkým podrazem.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 03.10.23 11:30  Hawkie  (270562)

A vedlejší cíl vyhlášky?

Cílem je rozbít určitou jednotu mezi specialisty různých odborností a poštvat specialisty proti praktikům. Musím se hořce zasmát, jak Jojko, zrádce, užitečný i, samozvanec a kardiolog, ztrácí iluze. Pro méně chápavé, jako deprese a Tomasso, jsem ambulantní specialista.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 07.09.23 08:02  Hawkie  (166522)

ekonomické zákony neokecáš...

Hele, Deprese, nepodsouvej mi něco, co jsem nenapsal. Tvoje odpovědi na mě působí tak, že nechápeš text. Tak zkusím lépe.Pokud má medicína znovu přitáhnout ty opravdu schopné, tak musí taky něco nabídnout, peníze a podmínky jsou to hlavní. Ale ten propad kvality (vidím coby insider) se bude zacelovat dost dlouho- právě proto zmiňuji ekonomické zákony. A to je ten dopad 90. let.Válek je úděsný ministr, neumí reagovat na nastalou situaci a dopustí tu nehoráznost se zákoníkem práce. Ale co s tím má společného to, že kořen některých problémů vidím coby insider již v 90. letech? Za sebe řeknu, že jsem doufal v 90. letech, že se poměry otočí dříve. Nakonec jsem začal již před mnoha lety soukromničit, vyměnil jsem kariéru na klinice za výrazně lepší peníze. Sice mi nějakou dobu ztrpčoval život bankrot VZP, ale pak už bylo dobře.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 05.09.23 22:28  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (269052)

ekonomické zákony neokecáš...

No, kdybys pozorně četl, tak bys pochopil, že se ve zdravotnictví pohybuji zhruba 30 let (- a mimochodem, jako soukromník si stěžovat mohu tak akorát na digitální buzeraci a někdy docela šílený nával. Ale ty devadesáté roky a ještě pár let z nového milénia fakt stály za (doplnit nějaký vulgarismus)
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 05.09.23 16:34  Hawkie  (269041)

ekonomické zákony neokecáš...

Válek za problémy, které mají kořen v 90. letech, nemůže. Ale dopustit takovýto lapsus stran přesčasů, to jde jasně za ním. Je fakt, že je služba a služba. Někde (LDN, infekce, zapadlá štace na záchrance) se dá přežít bez problémů několik dní v kuse, někde (interní a chirurgické příjmy, hodně vytížené ambulance praktiků a specialistů) je k nepřežití i osm hodin. Ty potíže začaly v 90. letech stahováním mladých lékařů doslova z kůže za suché z nosu. Mohl bych sloužit řadou historek, jelikož jsem z branže- včetně oficiálního, ale emeritního asistentského titulu. Ve stejné podobě se pokračovalo po roce 2000, až kolem roku 2015 nastal zlom. Ale pozdě, ekonomické zákony z medicíny udělaly druhý příjem do domácnosti, nemluvě o prohře boje o mozky. Jestli počátkem 90. let byly ve studijním kruhu 1-3 výrazné, chytré osobnosti, tak pak po půlce devadesátek byl takový jedinec na 2-3 kruhy... Málo peněz a šílená dřina vykonaly své, nyní je nedostatek lidí a platy rostou do výšin, o jakých jsem v 90. letech ani nesnil.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 03.08.23 17:10  Hawkie  (166522)

Nahlašovani špatného chování.

No, ve zdravotnictví se poměry docela dost zlepšují, proti 90. létům je to nebe a dudy. Ale další zlepšování bude mít brzdu v nedostatku výkonných zaměstnanců oproti nárůstu pacientů a nárůstu právních brzd výkonu, jako GDPR či písemné poučení o kdejaké ptákovině.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 29.05.23 15:49  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Logická reakce

Dodal bych, že skutečně mnoho z té dnešní práce nemá smysl, je to jen papírová buzerace. A to rozhodně frustraci nezlepší
Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 26.05.23 12:36  Hawkie  (261997)

Statutární zástupci a smlouvy

Tahle záležitost je velká domů, tedy drzá zlodějna. V kontextu s povinným zveřejňováním některých smluv, výsledků firem a víceméně kompletních klíčových osobních údajů statutárních zástupců to zvlášť vyniká. Asi jsem vykopávka, protože mi nevadí, že se dá z rodného čísla zjistit věk a pohlaví, ale vadí mi, že závistivý soused dokáže snadno dohledat naše finanční poměry.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.03.23 13:10  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Nevim mno

Mám podobný pocit... Hodně času zabere stále složitější digitální byrokracie. Co jsem dělal papírově dřív jednou za rok 20 minut, dnes dělám 2-3 hodiny na počítači. Jinak mě osobně delší směny a kratší pracovní týden z hlediska počtu dnů by spíš vyhovoval. Žena to má přesně naopak.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.03.23 12:55  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Zdravotnictví

Zdravotnictví ke čtyřdennímu týdnu docela směřuje díky délce směn (stále více jde o 12 hodin) a nepřetržitému provozu. Problém je, že není dost lidí ani na pokrytí stávajícího stavu a tak je hafo přesčasů. A lékaři slouží stále, zejména na periferii, od rána jednoho dne do odpoledne druhého dne. Akorát je jich na službě méně než bývalo v 90. letech, takže i při menší četnosti služeb 5-6/měs. je to o zdraví...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (24) 08.06.22 16:13  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Marné naděje

Souhlasím, ten člověk působí dojmem, že nevedl snad ani pionýrský oddíl. 

Dosavadní doporučení: přečíst (24)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 30.05.22 14:22  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (242744)

Pěkně plníme kapsy ruskému agresorovi i Maďarům...

Přidal bych k tomu pozemek a  flintu s náboji. A kus lesa taky nebude  k zahození. 

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (2) 12.05.22 17:00  Hawkie  (166522)

Tak to nás čeká Erdoganizace dejte sbohem úsporám v Kć

Sice nejsem bankéř, ale podnikám, platím a inkasuji v korunách i v eurech. Nicméně, souhlasím se Zemanovou volbou, protože se nejspíš nedočkáme prosté  inflace, ale stagflace: 

1/ inflace je dovezená, tažená je energiemi, což dělá potíže firmám (naštěstí nepatřím do energeticky náročného oboru), ale mohutně zdražuje produkty závisloé na energiích.

2/ za těchto okolností zvýšení sazeb zdraží (nejen) firmám úvěry a dorazí ty, které už  v potížích byly. Navíc se omezí i investiční činnost, např. stavba dálnic. Už takhle jsou úvěry drahé a budoucnost hoidně nejasná. Důsledkem může být nezaměstnanost a třeba masové selhání hypoték. 

3/Na druhou stranu, oslabení koruny zdraží energie, ale zlevní vývoz- a teď je důležité, co z toho převládne.

4  Kromě toho, rozdíl v repo mezi ČNB a ECB může být zajímavý spekulačně a stát ČNB dost peněz. 

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 07.04.22 12:47  Hawkie  (166522)

no nevim

... a pro Čínu, Indii, třeba Brazílii, Pákistán atd. I pro malé hráče je většinou multipolarita s možností lavírování výhodnější. 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 07.04.22 12:46  Hawkie  (166522)

no nevim (multipolární svět)

... a pro Čínu, Indii, třeba Brazílii, Pákistán atd. I pro malé hráče je většinou multipolarita s možností lavírování výhodnější. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 07.04.22 12:01  Hawkie  (166522)

Mě by pád USD nevadil

Úplně nerozumím té prostřední větě.  Ale chápu, že to může být zajímavá příležitost. Osobně nyní hraju defenzívní strategii v rezervách a "private equity" v investicích.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 07.04.22 11:57  Hawkie  (166522)

souhlasím

Ano, štěpení společnosti, pnutí a nepokoje taky očekávám. Dolar nejspíš jako rezervní měna padne a to vše ještě krizi bude eskalovat. Je otázka, jak  rychle bude probíhat ústup od  USD, podle mne bude snaha ho brzdit (nebu možná přesněji kontrolovat) nejen od USA, ale i od ostatních velkých hráčů, aby se vyhnuli co nejvíce finančním otřesům. 

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 07.04.22 10:08  Hawkie  (166522)

Ropa vers. benzín

Ten pokles rásoby benzínu může svědčit pro to, že struktura ropných zásob má nevhodné parametry a jsou potíže se zpracováním.

Není ropa jako ropa, takže by v Patrii se mohli podívat, jaké je složení zásob ropy z hlediska typů a možnosti zpracování. Sice jsem se chemií ropy nezabýval, ale aspoň tuším, že různé typy ropy se musí zpracovávat odlišně a není vůbec jednoduché přestavět provozní parametry a možná to v některých případech vůbec nelze.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (13) 04.04.22 16:07  Hawkie  (242744)

zajíci

Obávám se, že těmi zajíci budeme my, zvláště při hloupém počínání řízeném emocemi. Copak nechápete, že s tímhle práskaný KGBák počítá a hrajeme mu do noty? Ty chyby minulých let jsou zahrané, ale nyní je potřeba se zamyslet a přestat protivníkovi pomáhat

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (21) 04.04.22 14:27  Hawkie  (242744)

ach ty sankce

...tady ja každá rada drahá. Moc se mi líbil jeden diskuzní příspěvek: s Ruskem je třeba mít sebevědomé, pragmatické a dobře ozbrojené vztahy.  To ale neřeší současnou situaci, ve kterou vyeskalovaly letité neshody, včetně hloupé politiky USA a EU- tím neříkám, že by k invazi nedošlo. Myslím, že zatím bude nutné s Ruskem obchodovat, protože 1/ ekonomický rozvrat nás udělá ekonomicky slabými jako čaj 2a/ takže nebude na zbraně 2b/  nebude na obnovu Ukrajiny, kterou EU chce taky anektovat. Bohužel za špatná rozhodnutí platíme a Ukrajinci nejvíc, ale bez promyšlených rozhodnutí do té šlamastyky budeme zabředat víc a víc... 

Dosavadní doporučení: přečíst (21)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (35) 04.04.22 12:10  Hawkie  (242744)

ach ty sankce

Mám pocit, že sankce vůči Rusku jsou střílením do vlastní nohy... v lepším případě. Ono už to zablokování rezerv je pro budoucnost velmi riskantní tah- USA nejsou v oblibě např. v jižní Americe

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (35)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 24.03.22 14:20  Hawkie  (166522)

Odklon od fosilních paliv??

Propočet celkem OK, já nejsem nepřítel FVE, ale problém je právě ta zima, to budeme hibernovat? Navíc jinak vypadá bilance slunečních dnů na jižní MOravě a jinak v severním pohraničí. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.03.22 13:51  Hawkie  (166522)

Odklon od fosilních paliv??

Propočet celkem OK, já nejsem nepřítel FVE, ale problém je právě ta zima, to budeme hibernovat? Navíc jinak vypadá bilance slunečních dnů na jižní MOravě a jinak v severním pohraničí. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 24.03.22 12:51  Hawkie  (166522)

Odklon od fosilních paliv??

Ach jo. jednak výkupní ceny, jednak ještě dost malý podíl OZE (znamená občasné zdroje energie) a jednak náklady na úložiště energie, pokud by mělo jít o masovou záležitost...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 24.03.22 10:34  Hawkie  (166522)

Odklon od fosilních paliv??

Odklon od fosilních paliv je fajn, ale chtělo by to i odklon od fyzikálních zákonů. A slunce nikoliv v duši, ale v noci (reminiscence na meteo přepdpovědi Jána Zákopčaníka)...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (9) 24.03.22 10:06  Hawkie  (166522)

Sankce proti lidem v EU

Máte, bohužel, asi pravdu. Já jsem sledoval situaci s rozpaky nad počínáním Západu/USA  už v době Majdanu  a obával se, že nastane průšvih. Když k tomu přičtu  ignoranci k ruským bezpečnostním zájmům- byť t našeho pohledu třeba ne zcela racionálním- tak vznikl třaskavý koktejl. Další komponentou je dolarový směnný systém, který mi, upřímně, nedává tak úplně smysl (nejsem ekonom). Stejně tak mi nedává smysl cpát Rusko do náruče Číny, když geostrategicky EU+ RU (+USA)  by už vyvažovalo zdatně vliv Číny. Ale mléko je rozlito...

Tak trochu si myslím, že dolarový systém může být i hlavním cílem války na UA. Škoda, že nejde o hru na kompu, ale o realitu, kde umírají skuteční lidé.

Vzhledem k nastupujícímu petrorublu v  obchodě Rusko-Indie  bych zmínil (asi) indické přísloví: dráždit kobru bosou nohou se nevyplácí...

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:


1 | 2 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 11:36 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  679.00  +1.49% 
 ČEZ  947.00  -0.16% 
 ERSTE  1 134.00  +1.57% 
 GEN(NORTON)  572.00  +1.24% 
 GEVORKYAN  252.00  -1.56% 
 KB  774.50  -0.45% 
 KOFOLA  299.00  +0.67% 
 MONETA  98.70  -0.90% 
 PHOTON  43.55  -3.54% 
 PILULKA  175.00  -1.69% 
 PM  14 980.00  +0.13% 
 PRIMOCO   810.00  0.00% 
 VIG  728.00  -0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.27 USD 11:18   
 Zlato 2326.24 USD 11:18   
 Stříbro 30.21 USD 11:18   
 Káva 223.13 USD 11:18   
 Cukr 18.44 USD 11:18   
 Bavlna 75.28 USD 11:18   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.